Desert Scent Incense Natural handmade quality ceremonial grade incense

על קטורת... הקטרה... ומה שביניהם

ההבדלים בין קטורת להקטרה
קטורת כתפילה על קטורת... הקטרה... ומה שביניהם
על קטורת... הקטרה... ומה שביניהם.
אני אוהב ללמוד.
יש ספרים לכל דבר, לימודים לכל רמה, גוגל ואפילו צ'אט ג'יפיטי עכשיו...🤯
יש גם לימודים עצמאיים... למידה מהתנסות. צורך. רצון. דחף. הייתי רוצה להאמין שככה למדו פעם, לפני עידן האינפורמציה. לאדם היה צורך כלשהו ועם הכלים והחומרים שברשותו הצליח לייצר או להבין ולשפר וליעל ועם הזמן, להיות מומחה ולהעביר הלאה את הידע...
אז כשהתחלתי את הלימוד שלי להכין קטורת, קראתי ספרים וכל מה שקשור לנושא, כדי להבין איך אני יכול לשפר את מה שכבר הצלחתי ליצור. היה תהליך טכני אבולוציוני שלקח 6 שנים מהיום שהכנתי את התערובת הראשונה שלי ועד שהצלחתי לגלגל מקל שנראה כמו המקלות שבתמונות... 
קראתי על היסטוריה ושימושים שונים. היו הרבה מומחים שידעו ''הכל'' ולא כולם אמרו את אותם דברים. 
אחד הדברים שחזרו על עצמם, שהתחבר לי, היה שבכל תרבות עתיקה השתמשו בעשן- הקטירו חומרים ארומטיים מקומיים במרחב המקודש לאותה תרבות- לטיהור. היו הרבה דרכים להקטיר. כולן עבדו. היו הרבה חומרים- כולם עדיין עובדים. 
באותו שלב לא דובר על תכונות של כל צמח. המטרה הייתה לנקות את האוויר מריחות רעים של פגרים וביוב ולתת ריח שאפיין את אותו מרחב מקודש.
בהתחלה, הניחו את החומרים הארומטיים הגולמיים על גחלים- ועם הזמן פיתחו צורות אחרות ובשלב כלשהו הגיעו למקל קטורת. אני מאמין שלכל צורת הקטרה יש את המקום שלה. לפעמים אני מקטיר בקופאלרה על גחלים ולרוב אני משתמש במקלות. בתהליך שלי, בשלב שהיה עדיין בשבילי, אחת המטרות הייתה להפוך את הטקס למשהו יותר יום-יומי תוך כדי שאני עדיין משתמש באותם חומרים ארומטיים טבעיים ואיכותיים. 
בעצם על עצמי ראיתי שלפעמים הטקס עם הגחלים היה מסורבל מדי בעוד שהמקלות שהכילו את אותן כוונות ואותם חומרים היו יותר נגישים. לא כל מקל הוא טקס, בסדר? אבל יש הרבה שכן. טקס בוקר. טקס הודיה. טקס שיחרור. טקס טיהור. טקס לירח מלא... השמיים הגבול. אז הנה ההבדל בין הקטרה לקטורת... אולי, אם לתמצת את זה למשפט אחד- קטורת היא המניפסטציה הפיזית של ההקטרה. 
מה שאומר שהקטרה יכולה להיות המון דברים. תלוי בכם. בכוונות שלכם. בתפילות שלכם. במסורת שאתם רוצים ללכת בה או לשמר. ולכן אני לא מלמד להקטיר. אני יכול להמליץ לכם ללכת עם האינטואיציה ולהרגיש מה ומתי עובד לכם ולמה אתם מתחברים. תקשיבו לעצמכם קודם כל. תמיד. 
בסדנא הדיגיטלית (שבאתר) וגם בסדנאות הפרונטליות (יש בפברואר כמה מתוכננות והן יהיו האחרונות לחודשים הקרובים) אני מלמד להכין קטורת. את מלאכת ההכנה והטיפול בחומרים כדי ליצור מהם מקלות קטורת. 
מקבלים מתכון בסיסי שממנו אפשר לפתח אינספור מתכונים לפי הצורך, הטעם והרצון ומכינים קטורת.
נלמד איך לפתור בעיות שיכולות לצוץ בהכנה. נעבור על כל השלבים בהכנה ובסוף, (הסדנא הפרונטלית) כל אחד יכין לפי הטעם, ממבחר החומרים שאביא, שני סוגים של קטורת.
ידיים מלוכלכות וריחניות=חיוכים. 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.